У Снятинському ліцею “Інтелект” тренером Освіторії Мирославою УГРИНЧУК був проведений тренінг: «Оцінюємо по-новому».
Нова українська школа передбачає цілком новий підхід до оцінювання. Які види оцінювання навчальних досягнень учнів є в базовій середній освіті? Що підлягає оцінюванню та як часто потрібно його здійснювати?
Що таке формувальне оцінювання? З яких елементів воно складається? Як інтегрувати формувальне оцінювання у власну систему педагогічної діяльності? Які техніки формувального оцінювання допоможуть вчителю забезпечити якісне виконання Державного стандарту базової середньої школи? Відповіді на ці та інші питання отримали сьогодні педагоги ліцею. Також ми мандрували країнами світу та дізнавалися про систему оцінювання в кожній з них.
Під час тренінгу переосмислили три базові компоненти оцінювання
Оцінювання для навчання (формувальне оцінювання).Оцінювання, яке мотивує дітей вчитися. Вчитель може підкоригувати учня, надати зворотний зв’язок у процесі навчання.
Оцінювання навчання (підсумкове оцінювання)Assessment of learning — оцінювання самого навчання, підсумкового його «продукту». Вчитель констатує факти, але виправити вже нічого не можна. Оцінювання за підсумком не підвищує успішність учнів так само, як і зважування не допомагає скинути вагу за один день.
Оцінювання як навчання (самооцінювання).Той вчитель гуру, який зміг навчити дітей сприймати оцінювання як навчання. Тобто, використовувати самооцінювання, щоб розуміти свої реальні показники й не потребувати консультації педагога, щоб оцінити свою роботу.
Щиро дякуємо Мирославі Василівні за змістовний тренінг та набуття нових знань.
Гідно тримаємо освітянський фронт. Працюючи, наближаємо перемогу.